Sea Side Logistic is an International Freight Forwarder specialized in maritime, air and land transport. This company is integrated by well-experienced professionals with great customer care skills, focused in providing an excellent service. We provide logistic solutions throughout our network and our offices in Argentina and United States.
Our goal is to understand our customer’s needs and anticipate solutions for different types of scenarios and logistics requirements.
Our philosophy is based in being flexible and adapting to our customer’s growth, developing long term commercial relationships and constantly providing agility to our service’s procedures, focusing a constant attention to every shipment.
Global agreements with most relevant shipping companies and airlines and our World Net in every main port of the world allows us to provide different logistic plans for every type of company / structure, offering lower costs and short delivery periods.
Our commitment to comply with our quality policy, is achieved through the following pillars:
A team specialized in logistic operations, with a strong awareness of how to reach a high customer satisfaction, while relying on all the necessary tools needed to achieve our Company’s Vision.
Highly satisfied customers who can appreciate our added value in the service provided to them.
ISO 9001: 2015 Certification: in order to keep on improving our service standards, our company is ISO certified since 2011.
We adjust our service to every customer’s requirement, analyzing transit times, shipments follow up, space protection agreements with shipping lines and airlines, competitive rates, overweight and IMO special negotiations.
Located near the airport, our warehouse has 11.000 m2 for regular storage and 5.600 m2 with controlled atmosphere
EXW | Ex Works En fabrica | VENDEDOR entrega la mercancía en sus instalaciones poniéndola a disposición de COMPRADOR sin cargarse en el medio de transporte. |
FCA | Free Carrier | VENDEDOR entrega la mercancía al transportista en el lugar pactado y cargada en el medio de transporte. |
FAS | Free Alongside Ship | VENDEDOR entrega la mercancía a COMPRADOR o su transportista en el muelle al costado del buque. |
FOB | Free On Board | VENDEDOR entrega la mercancía a COMPRADOR cuando esta pasa la borda del buque. |
CFR | Cost and Freight | VENDEDOR entrega la mercancía a COMPRADOR cuando esta pasa la borda del buque. Además VENDEDOR ha de pagar el coste del flete. |
CIF | Cost, Insurance and Freight | VENDEDOR entrega la mercancía a COMPRADOR cuando esta pasa la borda del buque. Además VENDEDOR ha de pagar el coste del flete y un seguro de transporte con cobertura mínima. Si COMPRADOR desea mayor cobertura del seguro se pactará. |
CPT | Carriage Paid To | VENDEDOR entrega la mercancía a COMPRADOR cuando la pone a disposición del transportista sobre el medio. Además VENDEDOR ha de pagar el coste del flete. |
CIP | Carriage and Insurance Paid to | VENDEDOR entrega la mercancía a COMPRADOR cuando la pone a disposición del transportista sobre el medio. Además VENDEDOR ha de pagar el coste del flete y un seguro de transporte con cobertura mínima. Si COMPRADOR desea mayor cobertura del seguro se pactará. |
DAP | Delivered At Place | VENDEDOR es responsable del riesgo de la mercancía hasta que la pone a diposición del COMPRADOR en el lugar acordado. VENDEDOR realíza el despacho de aduana para exportación. Este Incoterm reemplaza a DAF (Delivered At Frontier) y DDU (Delivered Dutiy Unpaid) |
DAT | Delivery At Terminal | Seller bears cost, risk and responsibility until goods are unloaded (delivered) at named quay, warehouse, yard, or terminal at destination. Demurrage or detention charges may apply to seller. Seller clears goods for export, not import. DAT replaces DEQ, DES. VENDEDOR es responsable del riesgo de la mercancía hasta que que la misma es entregada (descargada) al COMPRADOR en la terminal portuaria o deposito en destino. Los costos de demoras corren por cuenta del VENDEDOR. El VENDEDOR realiza el despacho de aduanas de exportación. Este Incoterm reemplaza a DEQ (Delivered Ex Quay) y DES (DElivered Ex Ship). |
DDP | Delivered Duty Paid | VENDEDOR entrega la mercancía poniéndola a disposición de COMPRADOR en el punto convenido sin descargar y debidamente despachada de importación habiendo pagado todos los costes. |
1.1: Riesgo de explosión
1.2: Riesgo de proyección
1.3: Riesgo de incendio / proyección
1.4: Riesgo de incendio / proyección
1.5: Poco riesgo de incendio
2.1: Gases inflamables.
2.2: Gases no inflamables.
2.3: Gases venenosos (tóxicos).
3.1: Líquido inflamable con temperatura de inflamación baja en -18°C.
3.2: Líquido inflamable con temperatura de inflamación media entre -18°C y 23°C.
3.3: Líquido inflamable con temperatura de inflamación alta, ente 23°C y 61°C.
4.1: Sólidos inflamables.
4.2: Riesgo de combustión espontánea.
4.3: Gases inflamables en reacción con el agua.
5.1.: Sustancias comburentes.
5.2.: Peróxidos orgánicos.
6.1.: Sustancias venenosa (Tóxicas).
6.2.: Sustancias Infecciosas.
Kg | G | T | oz. | Libra | Quintal USA | Quintal Inglés | Ton. Corta | Ton. Larga | |
1 Kilogramo | 1 | 1000 | 0,001 | 35,274 | 2,20462 | ||||
1 Gramo | 0,001 | 1 | |||||||
1 Tonelada Métrica | 1000 | 1 | 35,274 | 2204,62 | 22,0462 | 19,685 | 1,10231 | 098421 | |
1 Onza | 28,35 | 1 | 0,0089 | ||||||
1 Libra | 0,45359 | 453,5924 | 16 | 1 | 0,01 | 0,0089 | 0,0005 | ||
1 Quintal USA | 45,3592 | 100 | 1 | 0,8929 | 0,05 | 0,0446 | |||
1 Quintal Inglés | 50,8023 | 50,8023 | 112 | -1,12 | 1 | 0,056 | 0,05 | ||
1 Tonelada Corta | 907,185 | 2000 | 20 | 17,857 | 1 | 0,8929 | |||
1 Tonelada Larga | 1016,05 | 1,01605 | 2240 | 22,4 | 20 | 1,12 | 1 |
M | KM | PULGADA | PIE | YARDA | MILLA INGLESA | MILLA | |
1 Metro | 1 | 0,001 | 39,3701 | 3,28084 | 1,09361 | ||
1 Kilómetro | 1000 | 1 | 39370,1 | 3280,84 | 1093,61 | 0,621371 | 0,539957 |
1 Pulgada | 0,0254 | 1 | 0,08333 | 0,02778 | |||
1 Pie | 0,3048 | 12 | 1 | 0,3333 | 0,000189 | ||
1 Yarda | 0,91440 | 36 | 1 | 0,000568 | |||
1 Milla Inglesa | 1609,344 | 1,609344 | 63360 | 5280 | 1760 | 1 | 0,868976 |
1 Milla | 1852 | 1,852 | 72960 | 6076,12 | 2025-37 | 1,15078 | 1 |